Kilpailu lisääntyy kaikilla toimialoilla

PK-yritys hallitsee yrityksensä ydinosaamiset, mutta asiantuntijaorganisaatioita ei yleensä ole viritetty markkinointiin ja asiakashankintaan suuntautuvalle, aktiiviselle myyntitoiminnalle. Siihen ei useimmiten ole rakennettu toimivaa myyntistrategiaa. Myyntiprosessia ei ole ja myynti alkaa vasta siitä, kun asiakas lähettää tarjouspyynnön. Kun asiakkaat lähettävät tarjouspyynnön yritykselle, onkin tärkeä tiedostaa, että he lähettävät sen muillekin yrityksille eli kilpailijoille. Asiakkaiden tärkeimmät ostokriteerit eivät ole selvillä, eikä asiakkaaseen pystytä vaikuttamaan enää riittävästi. Tämä vähentää mahdollisuuksia voittaa tarjouskilpailuissa.

Säännöllinen asiakashankinta on edellytys yrityksen kasvulle

PK-yrityksen resurssit eivät yksistään riitä asiakkaiden tavoitteelliseen löytämiseen. Selvitämme aluksi, mistä asiakashankintanne haasteet johtuvat. Kartoitamme yrityksellenne sopivimmat kohderyhmät ja asiakkuudet ja etsimme parhaat keinot prospektien tavoittamiseksi.  Kirkastamme asiakashankinnan prosessia tavoitteidenne saavuttamiseksi sekä autamme asiantuntijoitanne suunnittelemaan ja hallitsemaan asiakastapaamisia. Näin tapaamisten laatu paranee ja myyntiprosessi etenee nopeammin. Voimme halutessanne hoitaa myös asiakaskäyntien sopimisen puolestanne.

Voittavat tarjouskäytännöt

Ohjaamme asiantuntijoitanne voittavien tarjousten laatimiseksi. Opastamme heitä esittelemään tarjoukset asiakkaan johdolle ja muille päätöksentekijöille tuloksekkaasti. Kehittämisen tuloksena voittoprosenttinne nousee tarjouksissa ja osaamisen kehittyminen mahdollistaa nykyistäkin suurempien sopimusten myynnin.

Jarkko Oksa & Kyösti Kekkonen

Me autamme haasteidenne taklaamisessa. Pyydä lisätietoja täyttämällä yhteystietolomake: https://www.interaction.fi/contact/ tai soita Jarkko Oksa 0400 433048.